Sv:Transfers in (1 läser) (1) Gäst
Favoriserade: 2
|
|
|
ÄMNE: Sv:Transfers in
|
DP10 ()
Inhoppare
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-14 01:38
|
|
|
Börjar bli lite trött på dessa rykten och folk som har sån otrolig fantasi. Har ni sett samma juve som jag sett denna säsong?!
DET krävs minst 4 nya lirare till backlinjen! tre ytterbackar samt en mittback! sen skiter jag fullständigt hur det ser ut offensivt på transfermarknaden. Det enda jag kan se att vi kan behöva är en klasstarget sen ser jag juventus som komplett.
|
|
|
|
|
|
|
Juve,
Storia di un grande amore
Bianco che abbraccia il nero
Coro che s’alza davvero
Per te
|
|
|
Logga in för att svara. |
Juvinco20 ()
JCS Medlem
Inhoppare
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-14 19:51
|
|
|
en måste värvning, CANDREVA
kjaer till juve - amauri tillbax till palermo, nytt rykte som skulle kunna funka...
|
|
|
|
|
|
|
Senast ändrat: 2010-03-17 15:14 av Juvinco20.
|
|
|
1905'1926'1931'1932'1933'1934'1935'1950'1952'1958'1960'1961'
1967'1972'1973'1975'1977'1978'1981'1982'1984'1986'1995'1997'
1998'2002'2003'2005'2006'2011
|
|
|
Alessandro (Admin)
JCS Styrelse
Admin
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-18 11:33
|
|
|
Nu ska ni få höra, Bettega ska ha bestämt sig för palladino och Criscito skall till Inter (!!!)
|
|
|
|
|
|
|
Alessandro Benedetto
Juventus Club Svezia
|
|
|
Pier ()
JCS Medlem
Primavera
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-18 12:53
|
|
Ja där ser man..Kanske han kan trixa över Maicon & Sneijder till oss då så kanske vi kan börja tänka på det?? Men hur skulle det gå med så mycket italienare i Inter, då skulle dom ju få börja prata Italienska på träningarna
Så vi kan ju skicka med Grygera,Zebina & Paulsen så det blir lite balans.
|
|
|
|
|
|
|
Tak ()
Primavera
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-20 13:57
|
|
|
Jag är väl lite tråkig men jag håller med om backlinjen.
Ett bra spel börjar från backlinjen - ni vet den som vi inte har. Sett till den trupp vi förfogar över där bak är jag villig att behålla Hasan i truppen som reserv till våra reserver. Han är inte duktig men kan spela på flera positioner och jobbar åtminstone hårt. Han kan få spela 2-3 matcher varje år. Chiellini är där vi börjar, han är vår utgångspunkt. Vi ska köpa spelare som är lämpade bredvid honom. Mexes är slut, en diva och passar inte i lo stilo juve. Leggro kan få stanna som rotationsspelare. Cannavaro kan få gå till Parma eller Napoli alternativt stanna som backtränare. De Ceglie får stanna, han är skolad här och ska därför stanna som rotationsspelare. Alla andra backar ser jag inga bekymmer med att skeppa iväg. Det kommer att bli kaos nästa år för att spela ihop en så pass ny backlinje. Vi kommer inte gå jättebra men vi måste få in en förnyelse som behövdes redan innan caliopoli.
Mittfältarna: Camoranesi är när han är frisk en fröjd, bortsett från hans temperament då. Melo är jag redo att ge en säsong till såvida vi inte får ett lukrativt erbjudande från t.ex. Wenger på honom. Marchisio ska ingenstans likaså Candreva (köp!), Sissoko, Giovinco och hämta hem Yago till nästa säsong. Låt honom rotera. Diego kan få ett år till på sig. Poulsen sitter på ett oerhört kostsamt kontrakt men jag kan acceptera att behålla honom. Mest för att inte byta ut hela laget utan behålla någon form av struktur. Med andra ord är mittfältet OK. Candreva, Gio och Diego på planen samtidigt i en 4-2-3-1 formation hade varit oerhört intressant att se. Kanske för lite djupledsspel, en lösning på det är att köpa en offensiv mittfältare som löper mycket på djupet (en Ljungberg-figur, maxi rodriguez).
Anfall: Amauri är en ok spelare även om han överarbetar situationerna. Amauri ska vara i boxen och nicka in inlägg vilket är precis vad han har gjort när inläggen har kommit. Amauri fungerade inte under Ranieri eftersom det aldrig kom några inlägg. Jag är beredd att behålla honom om vi inte har råd att ersätta honom med en ordentlig target. Del Piero är kvar. Iaquinta är oerhört skadebenägen men nyttig på djupet om han är frisk, han kan få vara kvar. Trez försvinner och han kommer naturligtvis saknas. Paolucci har jag knappt sett, han har sett nervös ut. Det hänger på ekonomin om han stannar eller går, annars ser jag gärna att juniorer som typ immobile får chansen att roteras.
Backlinjen är primära fokus. Med en bra backlinje kan offensiv spelare bättre fokusera på det de är bra på. Det kommer vara en förlösande faktor. Criscito verkar inte ha psyket för att spela på högsta nivå. Det har vi sett i Juve och i Genoa där jag inte tycker han spelat något vidare i större matcher (Milan, Inter, Juventus) men han är italienare, relativt ung och en modern ytterback samt vänsterfotad. Det finns inte många bättre italienska alternativ. Dessutom skolad i Juve. Kjaer, varför inte? Om vi kan få Motta vore det trevligt men jag tror inte han går in i startelvan. Han köps in som rotationsspelare i sådana fall och få övertyga sig till en plats.
Varför det är så viktigt för mig att spelarna är skolade beror förstås på CL-regler samt regler som förmodligen kommer att komma med hårdare krav på "inhemska" produkter. Sedan brukar de generellt ha mer att spela för om det är deras moderklubbar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-20 23:49
|
|
|
Håller med dig i stora delar där förutom det du skrev om de inhemska spelarna. Att det ska vara fler inhemska spelare i exempelvis respektive land kan man förstå men att man ska låta vissa italienska spelare vara kvar just för att dom är italienare men passar inte in i ett lag anser jag är fel utan jag tycker att man hellre ska köpa italienska spelare om man vill ha fler italienska spelare. Jag hade exempelvis aldrig tackat nej till G.Rossi i Juve, ung, italienare och jävligt bra. Fungerar både som ytter tycker jag(pågrund av sin teknik och snabbhet) men även som anfallare(pågrund av sin snabbhet och speluppfattning och kan löpa ifrån backar).
Jag hade viljat se Ciani(Bordaux) jämte Chiellini, Rafinha höger och De Ceglie vänster, eventuellt byta ut De Ceglie mot någon vassare vänsterback beroende på hur ekonomin ser ut i sommar och hur mycket man tänkt lägga ut på nya spelarköp samtidigt som vilka som man bestämt ska lämna. Men De Ceglie hade jag utan tvekan velat ha kvar, kan funka som vänsterback och som vänsterytter ju och har en enorm kondition tillsammans med sin snabbhet och helt OK-inlägg.
|
|
|
|
|
|
|
Tak ()
Primavera
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-21 16:13
|
|
juvefanatico skrev:
QUOTE: Håller med dig i stora delar där förutom det du skrev om de inhemska spelarna. Att det ska vara fler inhemska spelare i exempelvis respektive land kan man förstå men att man ska låta vissa italienska spelare vara kvar just för att dom är italienare men passar inte in i ett lag anser jag är fel utan jag tycker att man hellre ska köpa italienska spelare om man vill ha fler italienska spelare. Jag hade exempelvis aldrig tackat nej till G.Rossi i Juve, ung, italienare och jävligt bra. Fungerar både som ytter tycker jag(pågrund av sin teknik och snabbhet) men även som anfallare(pågrund av sin snabbhet och speluppfattning och kan löpa ifrån backar).
Jag hade viljat se Ciani(Bordaux) jämte Chiellini, Rafinha höger och De Ceglie vänster, eventuellt byta ut De Ceglie mot någon vassare vänsterback beroende på hur ekonomin ser ut i sommar och hur mycket man tänkt lägga ut på nya spelarköp samtidigt som vilka som man bestämt ska lämna. Men De Ceglie hade jag utan tvekan velat ha kvar, kan funka som vänsterback och som vänsterytter ju och har en enorm kondition tillsammans med sin snabbhet och helt OK-inlägg.
Självklart kan man krydda med utländska spelare, utan tvekan. Jag menar bara att stommen ska bestå av italienska spelare, helst. Om de inte räcker till och inte har talang i sig nog för att sedan kunna räcka till så får man se sig om. Även om man kan ge vissa spelare dispens. Typ De Ceglie som kan spela nästan överallt och är skolad i Juventus. Han kommer inte bli en världsspelare men en bra lagspelare som kan fungera bra som rotationsspelare, dvs. kanske inte alltid för startelvan men det hänger på ekonomin. De italienska spelarna jag åsyftar är ju främst de som är skolad i akademin och därför uppfyller de krav vi har för att spela i europa. Dessa krav blir tuffare för varje år. Hur som helst - naturligtvis måste laget kryddas med utländska spelare. Rafinha är väl på väg till typ Genoa? Ciani har jag bara sett en gång men då såg han bra ut. Han verkar ju ha slagit sig in i Frankrikes landslag också vilket är meriterande. Dock måste jag se honom fler gånger. Men helt klart är mittbacken vårt största behov. Chiellini kan inte rädda oss i varje anfall mot oss under en hel säsong. Särskilt när han inte spelar vilket vi sett nu.
|
|
|
|
|
|
|
mazen11 ()
JCS Medlem
Inhoppare
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-22 13:49
|
|
|
Det är fortfarande ledningen som måste ändras, Blanc, Secco ut
och varför inte ta tillbaka LUCIANO MOGGI tillbaka igen, ok att han var felet för det hela men å andra sidan så är han en smart sportchef...
TA TILLBAKA LUCIANO
|
|
|
|
|
|
|
Tak ()
Primavera
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-23 11:32
|
|
|
Att ta tillbaka Moggi är att gräva sin egen grav.
Vilka sponsorer är intresserade av oss då?
Vilken respekt får vi av klubbar, experter, domstolar, UEFA, FIFA och alla andra utomstående intressenter?
Vilken respekt får vi från spelare? Hur skulle de reagera? Inger Moggi och Juventus trovärdighet och tillit?
Det finns många andra negativa aspekter som skulle hota oss om Moggi gjorde inträde igen. Hur bra arbete han än skulle göra så skulle motgångarna ständig vara värre och vårt förtroende inåt och utåt skulle bli än sämre. Han skulle aldrig kunna slutföra arbetet på samma vis som han kunde göra tidigare. Lämna Moggi bakom oss och släpp det äldre kapitlet, det är dags att vända blad. Det är dags att blicka framåt och ta itu med de problem vi har idag och inte hoppas på att martyren skall återkomma och rädda oss. Jag håller med om att ledningen är lika vass som ljummet vatten men det verkar vi inte kunna göra så mycket åt. De har bestämt sig för att sitta där, då kan vi hoppas på att de tar till sig av viss kritik och signar spelare som nästa tränare önskar.
|
|
|
|
|
|
|
mazen11 ()
JCS Medlem
Inhoppare
|
|
Sv:Transfers in Postat 2010-03-23 19:58
|
|
|
Luciano Moggi Plots Juventus Return
The former transfer director likes return idea...
By Salvatore Landolina
Mar 23, 2010 3:42:00 PM
16
Share
Photo GalleryZoom
Luciano Moggi
Related Links
Teams
Juventus
Luciano Moggi has said he would jump at the chance of returning to Juventus.
The former director, who was ousted from the club in 2006, could return to football once his ban from the game ends in 2011. And there is only one club he wants to work for.
"I wish it could happen. There is no doubt I would come back," he told Radio Erre 2 when asked whether he would consider returning to Juventus.
Moggi feels hurt by the way the team has failed this season, and he hopes to see change.
"I hope Juventus can recover because something is not right.
"I am sorry for what has been happening to the club because it has been destroyed without logic.
"I don't know the reasons why this is, but their transfer campaign was not right, no doubt about it."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|