JCS
Välkommen, Gäst
Vänligen Logga in eller Registrera.    Glömt ditt lösenord?
Sv:Transfers in (1 läser) (1) Gäst
Till sista Svara på det här inlägget Favoriserade: 2
ÄMNE: Sv:Transfers in
Gower ()
JCS Medlem
I startelvan
graphgraph
Medlem offline Klicka här för att se användarens profil
Sv:Transfers in Postat 2010-02-09 00:26  
Usch, inte D'ago fan... jävla slöseri att satsa på centrala mittfältare som du säger antonito.

Backlinje och anfall måste vara första prio till sommaren. Tycker att Cáceres kan vara en av de tre backarna som vi borde satsa på, även om han är opolerad och taktiskt oslipad. Men förutsatt att vi kan få ner priset hyfsat och inte betala 12 miljoner Euro lr vad hans klausul nu är, så känns han värd att satsa på imo. Framförallt om det ska in två nya startmän också, då är det bra att ha någon som är någorlunda inspelad i startelvan.

Men det måste hur som helst bli en liten rensning i truppen till sommaren. Bort med åtminstone 4-5 spelare. Gärna fler, men vet att det är svårt att genomföra.

De spelare jag helst skulle vilja se försvinna är Amauri, Grygera, Grosso, Zebina, Poulsen och Trez (om han inte kan tänka sig att sänka sin lön)

Amauri - Lika bra att sälja i sommar då vi antagligen fortfarande kan få en ansenlig summa pengar för honom, finns säkert något lag i PL som kan betala 10-12 miljoner Euro. Tror inte han kommer komma tillbaks till den form han visade i Palermo/första hösten i Juve. Men vem vet, med en ny tränare till sommaren kanske han kan få sig ett lyft, inget jag tror kommer hände dock.

Grygera - För dålig helt enkelt, drar alltid ner tempot, bidrar extremt sällan i offensiven (framförallt när resten av laget är tafatt och det behövs som mest. Raka motsatsen till Cáceres.) och är långt från bländande i defensiven. Inser att vi antagligen får acceptera att vi måste behålla antingen Grygera eller Zebina då vi inte är Man City och har råd med vad som helst. Då är Grygera att föredra framför Zebina som tjänar 2.5 mil Euro i jämförelse med tjeckens 1.8 mil Euro. Samt att han är betydligt mindre skadebenägen är fransosen och är därav en bättre back-up även om Zebina är en bättre spelare.

Zebina - Se motivation ovan. Ständigt skadad och sitter på en fet lön. Framför allt i förhållande till lön/framträdande på plan. Har dock en bra högstanivå, det ska sägas.

Grosso - Har han gjort någon glad under sin tid i Juve? Under sin tid någonstans efter finalen '06? Skulle fungera som back-up, vet dock inte vilken storlek hans lön ligger på samt att det känns bättre att satsa på en ung De Ceglie som reserv, även om det ska sägas att jag inte är ett fan av denne heller. Nej, men usch, bort med Grosso. Frö gammal dålig och lökig.

Poulsen - Endast av den simpla anledningen att han sitter på en överjävligt hög lön. Skulle han gå med på att sänka den så tycker jag att han är en nyttig spelare som breddar truppen på ett väldigt bra sätt. Ser dock helst att han säljs då man antagligen kan få en rätt så fin slant för dansken, då vi ändå har det rätt så bra centralt redan.

Trez - Sade i början av säsongen att han garanterat skulle lämna efter säsongen. Verkar mer oklart nu. Men sitter han på 4.5 mil Euro om året så är han inget att kvar, tyvärr. Kan han, likt Gattuso i Milan, gå med på att sänka sin lön, tycker jag att vi kan ha kvar honom en säsong till för att satsa på en riktigt bra anfallare istället för att hitta två ersättare till Amauri och Trez.

Jag skulle vilja se att man plockar hem Criscito (verkar inte troligt dock, både han och Juves klubbledning verkar vilja annat) som förstaval på vänsterbacken. Annars att man väljer att lägga mer pengar på en vänsterback, typ Kolarov eller Andre Santos. Kolarov känns ganska orealistisk då Inter antagligen kommer att värva honom, valet för Kolarov mellan Inter och Juventus känns för tillfället ganska självklart. Andre Santos borde gå att lösa för 10-11, men det känns knappast optimalt, utan Criscito ser ut att vara den bästa lösningen.

När det gäller mittbacks-situationen så är jag lite kluven. Skulle absolut vilja att man satsade på en ung, bra mittback som spelar i Serie A (läs Kjaer, Bonucci, Ranocchia), men frågan är om det är tillräckligt, chansen är rätt stor att den spelaren inte levererar direkt från start. Det bästa, enligt mig, skulle vara att köpa in två av dessa spelare för att sänka oddsen på att åtminstone en av dessa tar plats bredvid Chiellini och gör det bra. Då kan vi också göra oss av med Cannavaro eller Legrottaglie, blir antagligen Canna då han säkert hellre slutar än att vara tredje/fjärdeval. Legro skulle acceptera den rollen klart bättre, vilket han redan gör. Har dock inte funderat jättemycket kring mittbackspositionen, kanske vore det bättre att satsa på en mer etablerad mittback typ Agger (kanske för skadebenägen), Skrtel (för dålig?), Alex (för dyr, Chelsea vill nog inte sälja?), Ivanovic (samma som för Alex). Finns självklart många andra alternativ, har som sagt inte riktigt tänkt igenom mittbackarna riktigt.

På högerbacken tycker jag att vi ska satsa Cáceres. Hellre det än att ta in en ny spelare för samma pris som vi får betala för honom. Förutsatt att vi får ner priset till ungefär 8 miljoner Euro. Annars känns Marco Motta som ett logiskt alternativ då han antagligen inte skulle bli allt för dyr att lösa från Roma då den gode Ranieri verkar föredra Cassetti(!) för den unge Motta. Vem vet, kanske skulle vi kunna byta Claudios favorit, Molinaro, rakt av mot Motta. Nej, det vore nog för bra för att vara sant. Men man vet aldrig.

Om man gör sig av med Poulsen på mitten så bör man kanske se sig om efter en förstärkning av liknande sort, fast billigare. Tycker att man kan satsa på Candreva då jag tror att han kommer att bidra med mycket i framtiden. Helt klart en spelare att satsa på, framför allt att börja med att köpa 50% av honom.
Angående en ersättare till Poulsen så kan man avvakta lite och se hur Marrone utvecklas, han har helt klart imponerat när man sett honom, men det är egentligen för tidigt för att uttala sig om.

Det är förövrigt riktigt överjävligt att vi gjorde oss av med den gode Zanetti och sättet ledningen gjorde det på också. Riktigt motbjudande. Han hade garanterat hållit en säsong till och varit en perfekt truppspelare. Med facit i hand hade det självklart varit bättre att behandla honom bra, låtit honom stanna och lämnat Melo i Fiorentina. Men det är såklart väldigt lätt att vara efterklok.

Om man tittar på offensiva mittfältare så är det lite svårt att sia om då vi inte vet vem som leder Juventus efter säsongen samt om vi spelar CL eller inte (hemska tanke) men en ersättare till Camo t ex får nog vänta då andra platser i truppen är viktigare att fylla. Samt att en ersättare finns i truppen (läs Giovinco), bara att ingen som leder klubben verkar vilja se det.

I anfallet vill jag se att man köper in Beppe Rossi från Villarreal. Han har inte varit ordinarie i år och hittills haft något av ett mellanår. Därför borde vi kunna få loss honom för runt 15-18 miljoner Euro istället för 20-25 miljoner Euro som det pratades om i somras. Han och hans agent har även uttalat sig om att han vill hem till Italien och att det är någon av de tre stora klubbarna som gäller (läs Juventus, Inter, Milan). Gör man sig av med Amauri och får in Rossi så kan vi behålla Trez och ha en anfallsuppsättning med Rossi-Iaquinta med Del Piero-Trez som reserv. Då har vi två kreativa anfallare och två tyngre målskyttar. Man kanske kan sätta frågetecken för Del Piero, men han kommer garanterat att fullfölja sitt kontrakt och vi har knappast råd med en ersättare till honom också.

Om Trez skulle lämna så vore drömmen att lyckas värva Chamakh gratis från Bordeaux i sommar då hans kontrakt går ut. Han skulle antagligen peta Iaquinta som förste prima punta. Men det känns inte riktigt realistiskt och Chamakh läs istället hamna i Arsenal eller någon annan storklubb med ekonomiska muskler som kan erbjuda en bättre lön än vad Juve kommer kunna. Sen är det självklart att en spelare som Chamakh aldrig kommer välja Juve om vi missar CL.

Det troligaste känns dock som att Trezeguet stannar, förhoppningsvis med en lönesänkning.

Nu har jag skrivit av mig lite såhär i dessa frustrerade stunder som Juvesupporter. Inte helt genomtänkt... säkert mycket som inte fungerar. Men om man kan få drömma så kanske man kan få en startelva som ser ut såhär inför 10/11:

Buffon

Cáceres/Motta-Kjaer-Chiellini-Criscito

Camo-Sissoko-Marchisio
Diego

Iaquinta-Rossi

/

Buffon

Cáceres/Motta-Kjaer-Chiellini-Criscito

Sissoko-Marchisio
Rossi-Diego-Giovinco

Iaquinta

Bänk/resterande trupp:

Manninger, Grygera, Bonucci, Legro, Marrone, De Ceglie Salihamidzic, Melo, Candreva, Giovinco, Del Piero, Trez (glömmer säkert någon).

Senast ändrat: 2010-02-09 00:27 av Gower.
  Logga in för att svara.
Alessandro (Admin)
JCS Styrelse
Admin
graph
Medlem online Klicka här för att se användarens profil
Sv:Transfers in Postat 2010-02-09 12:09  
Motta eller Rafinha på högerbacken hade varit trevligt, Ang. Motta så äger bara Roma halva honom så egentligen skulle vi kunna köpa udineses halva och sedan tror jag inte vi skulle ha några större problem med att bjuda över romas halva...

Alessandro Benedetto
Juventus Club Svezia
  Logga in för att svara.
Juvinco20 ()
JCS Medlem
Inhoppare
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-11 16:38  
verkar som om juve tänker rensa till sommaren... http://goal.com/en/news/11/transfer-zone/2010/02/11/1785965/juventus-to-boot-out-several-stars-in-summer-shake-up-report

Alessandro Del Piero, Giorgio Chiellini, Mohamed Sissoko, Sebastian Giovinco, Paolo De Ceglie, Alessandro Del Piero, Nicola Legrottaglie and Gianluigi Buffon verkar vara de som kommer att stanna, Antonio Candreva, Martin Caceres likaså om juve lyckas köpa loss dem

Melo, Amauri, Trezeguet, Jonathan Zebina, Mauro Camoranesi, Fabio Cannavaro, Fabio Grosso, Cristian Molinaro, Tiago, Michele Paolucci kommer med största sanolighet att säljas

Senast ändrat: 2010-02-11 16:43 av Juvinco20.

1905'1926'1931'1932'1933'1934'1935'1950'1952'1958'1960'1961'
1967'1972'1973'1975'1977'1978'1981'1982'1984'1986'1995'1997'
1998'2002'2003'2005'2006'2011
  Logga in för att svara.
demo ()
JCS Medlem
I startelvan
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-11 17:52  
läste oxå de där...men va händer med dem spelare som inte tas upp...

tex iaquinta eller diego bland några namn som inte de näms om

Logga in för att svara.
juvefanatico ()
Inhoppare
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-11 19:47  
Alltså säljer man Melo i sommar så är Juve sjuka, då är de fan sjukt + att secco sköter den biten så man kan ju inte förvänta sig något annat än bara idiotsaker utförda. Att köpa loss Caceres och Candreva tycker jag verkar vara en bra ide men att behålla spelare som De Ceglie och Del Piero är fan inget annat än sjukt. Tycker att alla dom som nämns i den artikeln, förutom Melo borde lämna i sommar + De Ceglie och Del Piero och in med nytt bra och friskt kött. Om jag ska vara ärlig så tror jag allt är bullshit för tillfället för tänk er själva, HUR stor är risken att Juve kommer, om vi säger att man spelar 4-2-3-1 formation, köpa in en ny högerback, vänsterback, mittback, högerytter och anfallare? Ja mena de är en stor grej, man ska hinna få dom att spela ihop sig också, det är nästan så att det snackas om att mer än halva startelvan ska bytas ut vilket jag inte tror ett skit på utan jag tror mer på att ett stort tränarnamn kommer komma till sommaren och kanske max 2 värvningar lär göras, men som sagt, hellre 2 världsvärvningar än 4-5 secco-värvningar, i klass med Grosso.

FORZA JUVE!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara.
Gower ()
JCS Medlem
I startelvan
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-11 20:10  
Låter skumt det där, men vem vet.

Tycker Camo förtjänar att stanna om han vill, han har gjort mycket för klubben. Frågan är hur mycket man skulle kunna få för honom.

Om det här, mot förmodan, skulle stämma så krävs det att man värvar väldigt många spelare. Vilka skulle det bli? Inte så att vi har råd att köpa sju nya spelare för 25 miljoner euro styck direkt...

Logga in för att svara.
juve ()
JCS Medlem
Legend
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-11 21:49  
dem som bör stanna:
Del Piero, Buffon, Manninger, Chiellini, Diego, Melo, marchsio, sissoko, canderva, iaquinta, caceres

cannavaro och Legro som reserv

jag tror att det är lite upp till camo & Trez om dem vill stanna, tror inte att klubben tvingar iväg dem.

dessa spelare är inget å ha:
poulsen, tiago, molinaro, grygera, zebina, grosso, amauri
(de ceglie??)

kanske glömt nån?

Logga in för att svara.
Juvinco20 ()
JCS Medlem
Inhoppare
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-12 17:23  
& salihamizidc

1905'1926'1931'1932'1933'1934'1935'1950'1952'1958'1960'1961'
1967'1972'1973'1975'1977'1978'1981'1982'1984'1986'1995'1997'
1998'2002'2003'2005'2006'2011
  Logga in för att svara.
Pouian ()
I startelvan
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-12 18:15  
undra hur mkt Naldo från bremen skulle kosta? han är väll ändå bra mkt bättre än alla mittbackar vi har? (räknar bort chiello då självklart)

Logga in för att svara.
mazen11 ()
JCS Medlem
Inhoppare
graphgraph
Sv:Transfers in Postat 2010-02-12 19:02  
läst senast enligt Goal.com att:

Lippi träder som klubb president.
Bettega transfer chef.
Blanc vice president
Yttligare en transfer chef kommer att värvas??
Secco (idioten) sport direktör, även om han själv passar som städare.

inom tränar frågan , så diskuters just nu namnet cesare Prandelli, om han inte tillträder som italenska landslagets tränare, så kommer juve att göra ett försök och locka honom.

till en börjar så är det en bra förändring, för det man märker är at det är ledningen som behöver bytas och inte bara tränarna.

En annan artikel är att 11 spelare kommer att lämna juve i sommar, spelarna är:

Trezeguet, Camoranesi, 33år gamla och att juve vill älja dessa spelare innan de blir fri transfer.eftersom att de har 1 år kvar på kontraktet.

Amauri, Felipe melo, ska ingå i nya juve spelarköp affärer under sommaren.
Caceres kommer att lämnas till barca, eller att man köper in spelaren och lånar ut han, likadant med Candreva.

cannavaro, Grosso erbjuds inga nya avtal.
Molinaro, Thiago kommer inte tillbaks till juve är det bestämt.
och den 11e ät Del piero som troligtvis sänker sin lön igen och förlänger med ett års avtal.

Logga in för att svara.
Till början Svara på det här inlägget